AkU kAh???

My photo
aku seorang insan yg sedang cuba menjadi yg lebih baik dari yg sebelum nie.. banyak lagi yg 'berlubang' dalam diri aku.. aku xbaik tapi aku cuba jadi xjahat lagi.. insyaAllah.. (",)
AkU PeRcAyA YaNg IdOp NiE MaCaM KiTa PuKuL BoLa TeNiS Ke DiNdInG.. Ia AkAn MeLaNtUn BaLiK PaDa KiTa.. BiLa KiTa BuAt BaIk/JaHaT, BaLaSaN PuN AkAn SaMa.. DaN BiLa KiTa SeDaR Yg KiTa Da BuAt SaLaH, MiNtA MaAf & BeRtAuBaT La.. BiLa KiTa MaAfKaN OrAnG, iNsYaAllah KiTa JuGa AkAn DiMaAfKaN.. JaNgAn InGat CuMa OrAnG Je BuAt JaHat PaDa KiTa TaPi InGaT La SaLaH Yg KiTa Da BuAt KaT OrAnG LaIn.. MaRi La SaLiNg MeNgInGaTi..(",)

Sunday, September 18, 2011

Saling Melengkapi!!

Sape dia? Dia lelaki ajnabi yg pertama di hati aku walaupun yg ke-3 sepanjang hidup aku smpai hari ini.. aku berdoa dia akan jadi yg terakhir n berakhir dengan hubungan yg halal di sisi agama.. Amin.. banyak yg istimewa dia pada aku.. mungkin x pada orang lain.. tapi ye bagi aku.. kesabarannya menjadi asas pada hubungan nie.. aku kurang kesabaran.. hehehe.. keyakinan dia yg meyakinkan aku yg aku xkurang dari orang lain.. walau aku xsecantik @ sehebat orang lain.. banyak lagi istimewanya dia pada aku cuma biar la jadi rahsia istimewa aku..

TaPi......

ada 2 benda yg menjadi kelemahan dia pada orang lain tapi kelebihan pulak pada aku.. hehehe.. apa?? 1st, dia nie pemalu sangat dengan perempuan terutamanya n dengan orang yg dia xkenal.. dalam erti kata lain dia ada masalah bermesra dengan mereka yg aku nyatakan tadi.. memang aku xsalahkan kawan aku bila dia orang cakap yg dia nie batu (bak kata hasna *hasna anti Ijat =D) sombong @ pape yg berkenaan la.. itu dia di mata mereka.. di pandangan aku, kelemahan dia tu yg menjadikan hubungan nie bertahan sampai ke hari nie.. macam mana?? lu pikir la sendiri.. kikikiki...
2nd, dia memang ada masalah communication skill.. sangat! dengan orang yg dia xmesra a.k.a x'kenal' dia, 1 ayat yg ada 10 patah perkataan pown blom tentu dapat dengar.. masalah kan?? tapi.. tu pown 1 advantage bagi aku.. tu pown korang kena pikir sendiri.. hehehe.. actually, dia dengan aku xde la macam tu.. dia cakap jugak (selepas di marah bertubi-tubi).. dia lebih kepada pendengar.. aku yg banyak bercakap.. yela.. kalu 2-2 bercakap sape plak nak dengar kan.. ye dak?? 

kesimpulannya, ingat simpul kasih ke?? siapa pown dia, macam mana pown dia, apa kelemahan dia @ kelebihan dia, terima la dia seperti mana dia terima diri kita.. doakan yg kita akan saling melengkapi.. semoga kelemahan dia menjadi kelebihan kita dan kelemahan kita menjadi kelebihan dia.. jangan kita pandang rendah pada pasangan kita sebab kita sendiri blom cukup sempurna.. kenapa mengharap lelaki sebaik Saidina Ali kalau diri xsebaik Saidatina Fatimah? tapi sentiasa la mencuba merubah diri kita menjadi lebih baik agar kita mendapat pasangan yg juga sama baik.. bukankah lelaki yg baik untuk perempuan yg baik dan begitulah sebaliknya.. ^__^

KiTa AkAn SaLiNg MeLeNgKaPi!!

sEdEy La KaLu xDe KoMeN.. MeH La KoMeN.. LiKe LaGi AkU SuKa..(",)

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.