AkU kAh???

My photo
aku seorang insan yg sedang cuba menjadi yg lebih baik dari yg sebelum nie.. banyak lagi yg 'berlubang' dalam diri aku.. aku xbaik tapi aku cuba jadi xjahat lagi.. insyaAllah.. (",)
AkU PeRcAyA YaNg IdOp NiE MaCaM KiTa PuKuL BoLa TeNiS Ke DiNdInG.. Ia AkAn MeLaNtUn BaLiK PaDa KiTa.. BiLa KiTa BuAt BaIk/JaHaT, BaLaSaN PuN AkAn SaMa.. DaN BiLa KiTa SeDaR Yg KiTa Da BuAt SaLaH, MiNtA MaAf & BeRtAuBaT La.. BiLa KiTa MaAfKaN OrAnG, iNsYaAllah KiTa JuGa AkAn DiMaAfKaN.. JaNgAn InGat CuMa OrAnG Je BuAt JaHat PaDa KiTa TaPi InGaT La SaLaH Yg KiTa Da BuAt KaT OrAnG LaIn.. MaRi La SaLiNg MeNgInGaTi..(",)

Monday, August 29, 2011

weh!! Cepat Gila!!

pejam celik pejam celik da sebulan da kan..
[nasib baik la pejam celik, kalu pejam x celik2..??]
mula2 puasa ase banyak lagi masa..
trawih pun pakai nanti2..
sekarang da berlalu da pun, baru la cbuk nk mengejar masjid..
ok.. tu cerita 2 hari lepas..
malam nie kalu orang kejar masjid pun untuk tadbir raya la..
pak cik TV da umum da esok 30 Ogos 2011 [Selasa] RAYA!!
2,3 ari lepas mood raya aku xdatang2..
aku cuma ase sdey coz Ramadhan nak berlalu..
Alhamdulillah, malam nie aku ase mood raya dah say "Hai2!!" kat aku..
aku pun da selamat sampai umah tok aku..
tinggal baju raya je xstrika lagi..
tema family aku tahun nie Ungu a.k.a Purple..
cume abang aku je ambik tema lain ckit, Merah..
dia kena kerja raya nie, cian dia..
Abg. Zack Zukhairi pun keje kan.. cian.. hehehe..
wokeh!! da habis mukadimah.. [panjangnya!! wahaha..]

sempena Aidilfitri nie..
aku a.k.a Mimi nak memohon ribuan ampun dan maaf zahir dan batin..
utk sume salah2 aku..
contohnya?? nak plak contoh segala bagai.. ok2..

*tekasar bahasa a.k.a kurang ajar dalam berkata..
*biadap a.k.a kurang ajar dalam perbuatan..
*menipu/membohong/temberang/kelentong
*mengumpat/mengata/cakap belakang
*terambil barang suka suki a.k.a tanpa kebenaran..
*terhutang
[minx halalkan @ datang mnx kt aku sbb kdang2 aku trlupa melainkan hutang yg xboleh aku bayar sebab melanggar perintah agama ]
*and banyak lagi la..

aku nie manusia biasa yg xpernah terlepas dari melakukan kesilapan..
kadang rase da betul da tapi xsedar ada lagi yg xkena..
so, aku harap korang dapat la kiranya tegur mana yg xbetul..
maafkan la mana yg mengguris hati korang..

aku taw susah korang nak maafkan kalu korang macam marah gila dengan aku @ sape2 la..
tapi kan.. korang taw x banyak mana korang rugi kalu korang xmaafkan..
sedangkan maaf tu kalu otak taw nak pujuk ati xsusah pun nak maafkan..
aku ada hadis yg aku petik dari blog yg aku google..

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah saw bersabda: Musa bin Imran as pernah berkata, “Wahai Tuhanku, siapakah orang yang paling mulia pada pandanganMu? Allah swt menjawab: Barangsiapa yang memberi maaf meskipun dia memiliki kemampuan untuk membalas dendam.”(HR Baihaqi)

Dari Muaz r.a meriwayatkan bahawa baginda Rasulullah saw bersabda: “Barangsiapa menelan kemarahannya sedangkan dia berkuasa untuk membalas kemarahannya itu, maka pada hari kiamat kelak Allah akan memanggilnya di hadapan seluruh makhluk dan dia diberi peluang untuk memilih bidadari mana sahaja yang dia sukai.”(HR Abu Daud)

so kawan2.. jom la saling memaafkan.. aku pon cuba mengingatkan diri sendiri..

SeLaMaT HaRi RaYa MaAf ZaHiR BaTiN

SeMoGa BeRbAhAgIa Di HaRi LeBaRaN

(,")",)

[tengok!! kad raya pown warna Ungu!! baru tema babe!!]

sEdEy La KaLu xDe KoMeN.. MeH La KoMeN.. LiKe LaGi AkU SuKa..(",)

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.