AkU kAh???

My photo
aku seorang insan yg sedang cuba menjadi yg lebih baik dari yg sebelum nie.. banyak lagi yg 'berlubang' dalam diri aku.. aku xbaik tapi aku cuba jadi xjahat lagi.. insyaAllah.. (",)
AkU PeRcAyA YaNg IdOp NiE MaCaM KiTa PuKuL BoLa TeNiS Ke DiNdInG.. Ia AkAn MeLaNtUn BaLiK PaDa KiTa.. BiLa KiTa BuAt BaIk/JaHaT, BaLaSaN PuN AkAn SaMa.. DaN BiLa KiTa SeDaR Yg KiTa Da BuAt SaLaH, MiNtA MaAf & BeRtAuBaT La.. BiLa KiTa MaAfKaN OrAnG, iNsYaAllah KiTa JuGa AkAn DiMaAfKaN.. JaNgAn InGat CuMa OrAnG Je BuAt JaHat PaDa KiTa TaPi InGaT La SaLaH Yg KiTa Da BuAt KaT OrAnG LaIn.. MaRi La SaLiNg MeNgInGaTi..(",)

Thursday, August 4, 2011

MenU BerBuka PuaSa HarI kE 4 ^_^

sebenarnya aku nak post nie siang tadi
but..
aku pikir xbaik la IF ada yg baca post tu
AND
IF dia terliur.. da macam aku bedosa plak..
xde la nak cakap sedap sangat BUT bila tunjuk kt orang yg lapar, sate ikan pon sedap kan..
[kau je yg rasa sate ikan tu sedap mimi oi!! -_-" ]

aku nak cite pasal menu bukak puasa ari nie..
since musim padi nie da menyibukkan ma n ayah aku..
aku selaku [wahh bahasa!] anak tunggal perempuan kena la tolong untuk juadah bebuka..
untuk orang yg baca blog aku mesti la tau yg kawan korang nie memang hancus la bab2 masak nie..

tapi..
tu bukan alasan untuk aku duduk lepak macam adik abang aku yg cuma taw datang duduk n buka puasa..
xpe kutuk pn.. bukan dia orang baca blog aku pon..
cibuk dengan MUKA BUKU ja..

cuba jadi macam Amirah Fahdilah yg dalam diam mengikuti perkembangan kawan tersayang dia nie dengan membaca blog aku..
aku tengah bayang dia baca post aku nie sambil aku kat sebelah..
mesti aku dapat 'dush3' kan... hahahahaha..

balik pada cita tolong ma tadi..
aku memang xpandai masak.. tapi aku tolong bagi ringan keje ma aku..
lebih kurang ma aku buat 50% aku buat lagi 50%..
bab rempah ratus sume ma aku buat.. aku buat yg simple tapi banyak gak la..

contohnya menu ari nie AYAM MASAK KICAP!!
menu nie memang favorite kitorang adik bradik..
ayah je xbape minat sebab favorite ayah kari a.k.a gulai..
untuk menu nie ma aku buat kuah dia n aku buat ayam dia..
benda yg makan masa nak buat tu sume serah kat aku..
sebab ma ada masa kurang dari sejam untuk masak..
tu pon time rehat t/hari ma n ayah balik..
so aku handle la yg lain tu..
nasi, air, pinggan cawan bla bla bla.. [buat2 banyak]

tu je la aku nak cite.. nie pon da cukup panjang..
xtaw la nape sejak 2 menjak nie post aku slalu panjang.. hehehe..
anyway, thanks 4 reading my post..

sebagai penutup, nie la gamba lauk saya tu.. hehehe...


sEdEy La KaLu xDe KoMeN.. MeH La KoMeN.. LiKe LaGi AkU SuKa..(",)

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.