AkU kAh???

My photo
aku seorang insan yg sedang cuba menjadi yg lebih baik dari yg sebelum nie.. banyak lagi yg 'berlubang' dalam diri aku.. aku xbaik tapi aku cuba jadi xjahat lagi.. insyaAllah.. (",)
AkU PeRcAyA YaNg IdOp NiE MaCaM KiTa PuKuL BoLa TeNiS Ke DiNdInG.. Ia AkAn MeLaNtUn BaLiK PaDa KiTa.. BiLa KiTa BuAt BaIk/JaHaT, BaLaSaN PuN AkAn SaMa.. DaN BiLa KiTa SeDaR Yg KiTa Da BuAt SaLaH, MiNtA MaAf & BeRtAuBaT La.. BiLa KiTa MaAfKaN OrAnG, iNsYaAllah KiTa JuGa AkAn DiMaAfKaN.. JaNgAn InGat CuMa OrAnG Je BuAt JaHat PaDa KiTa TaPi InGaT La SaLaH Yg KiTa Da BuAt KaT OrAnG LaIn.. MaRi La SaLiNg MeNgInGaTi..(",)

Wednesday, August 10, 2011

Allah kan ada.. =)


Saya taw idop awk sukar..
tapi xbererti susah kan.. awak harus bersyukur..
Saya taw awk rasa 'rendah'..
cukup la yg awk rasa awk 'rendah' dengan Allah.. tapi bukan dengan yg lain..
awk kena yakin.. sebab saya sentiasa yakin dengan awk..
Saya taw awk sedang berusaha..
payah kan?? tapi awk jangan pernah menyerah k..
sebab Allah sentiasa bersama orang yg sabar dalam berusaha..

Awak tau??
ada orang jalan hidupnya senang aje..
tapi bila sampai ujian pada dia, ia akn jadi lebih sukar..
ada orang jalan hidupnya sentiasa teruji..
tapi bila ujian datang dia menjadi lagi kuat, dia da kalis..
Hakikatnya, Allah menguji hambaNya mengikut kemampuan.. Dia taw hambaNya mampu..
Bukankah Dia Maha Mengetahui.. dan.. Allah xpernah Kejam..
Maka.. Yakinlah..

Sampai masanya nanti awk akan rasa manisnya ujian Allah selama ini..
Hidup ini xlebih dari persinggahan..
Saat kita lahir adalah saat kita sedang menuju mati..

saya pinjam kata-kata nie..
"berusahalah seperti kamu akan hidup seribu tahun lagi..
beribadatlah seperti kamu akan mati esok"
untuk peringatan saya jugak!

Chayook!!! ^_^


sEdEy La KaLu xDe KoMeN.. MeH La KoMeN.. LiKe LaGi AkU SuKa..(",)

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.