AkU kAh???

My photo
aku seorang insan yg sedang cuba menjadi yg lebih baik dari yg sebelum nie.. banyak lagi yg 'berlubang' dalam diri aku.. aku xbaik tapi aku cuba jadi xjahat lagi.. insyaAllah.. (",)
AkU PeRcAyA YaNg IdOp NiE MaCaM KiTa PuKuL BoLa TeNiS Ke DiNdInG.. Ia AkAn MeLaNtUn BaLiK PaDa KiTa.. BiLa KiTa BuAt BaIk/JaHaT, BaLaSaN PuN AkAn SaMa.. DaN BiLa KiTa SeDaR Yg KiTa Da BuAt SaLaH, MiNtA MaAf & BeRtAuBaT La.. BiLa KiTa MaAfKaN OrAnG, iNsYaAllah KiTa JuGa AkAn DiMaAfKaN.. JaNgAn InGat CuMa OrAnG Je BuAt JaHat PaDa KiTa TaPi InGaT La SaLaH Yg KiTa Da BuAt KaT OrAnG LaIn.. MaRi La SaLiNg MeNgInGaTi..(",)

Sunday, July 10, 2011

iNsOmNiA!!!!

1st of all, ak tulis post nie tanpa perancangan..
mungkin ada yg kata

"hey! tu pn nk kecoh ke?? ak slalu je buat camtu.. bla.. bla.. bla"

xpe.. ak xkesah kau nak cakap apa bcoz ak 1st time buat macam ginie..
usually, ak akan atleast pikirkan tajuk dia.. tapi nie x..
aku just rasa nak tulis..

2nd, ak nak berkongsi masalah aku.. bukan nak MINTA PERHATIAN cuma nak BERKONGSI..
aku ada masalah TAK BOLEH TIDUR a.k.a INSOMNIA.. seriously xboleh tidor memang xbest ok!! aku boleh gila kalau terus macam nie.. siang da jadi malam n malam da jadi siang..
atas nasihat En.Mun ak pun Google la..

"CARA ATASI SUSAH TIDUR"

ENTER!!

ok.. aku da baca n ak try apply.. contohnya....

1. Aku try xtido siang da walaupun untuk 5 minit.. [besarnya pengorbanan kau mimi yek! hahaha] even penat sangat pun aku tetap xtido.. simpan untuk malam nanti.. gila jelez dengan orang yg tido siang n still boleh tido malam.. [ye!! aku tujukan terus kat En.Mun.. ggrrr!!]

2. Pastikan ruang tido sejuk+nyaman supaya kita selesa.. ak cuba sejukkan bilik aku senyaman mungkin.. [xde la sampai beli aircornd.. xmampu dik!!]

3. Jangan minum minuman yg buat ak akan berjaga sepanjang malam [kopi, tea, minuman bergas, minuman penambah tenaga.. bla.. bla..] seyez aku da xminum sume tu time malam.. [walaupun memang tringin subenarnya.. -_-]

4. Sebelum tido, tuliskan di atas kertas semua yg mengganggu fikiran.. aku pegang pen aku pegang kertas but still xtau nak tulis apa.. xde plak yg ganggu pikiran aku.. pikir punya pikir aku pun tulis la ' MASALAH = TAK BOLEH TIDO!! @#$%^&*' [maki dalam kertas xpe.. jangan ajar mulut kita amalkan maki2 nie k.. hahaha]

5. Jangan letak jam dalam bilik bcoz ia akan buat ak makin xleh tido sebab rungsing waktu da pagi n ak still xtido.. hakikatnya aku memang xde jam dalam bilik memandangkan aku bergantung kat jam hp je.. [time nie baru perasan yg bilik aku memang xde jam.. hehehe]

ada jugak yg aku xboleh buat lagi macam..

6. Jadualkan waktu tidur yang sama.. masalahnya aku nak jadualkan macam mana kalau aku memang xleh tido.. adoyai..

ada lagi la bla bla bla cra utk ak atasi masalah susah tidur a.k.a insomnia nie.. ak da cuba babe.. betul wa cakap lu!!

Hasilnya, dalam versi happy geram aku nak sampaikan yang aku STILL dalam masalah insomnia nie.. -___- waaaaaa!!!!!
aku menyusahkan orang bila aku macam nie [selain diri sendri yg memang da susah nie la kan]

orang yg akan susah??
pemenang pertama!!tepukan gemuruh utk Ayah aku!! [sebab ayah nak kena bayar bil yg meningkat bila aku habiskan masa on9, tengok tv, bukak lampu depan blakang sebab takut tinggal aku yg xtido n minum air lebih bila xleh tido] im sorry daddy!! V_V

pemenang kedua!! En.Mun!! [sebab dia selalu jadi mangsa yg kena teman ak bila minah nie a.k.a aku yg xleh tido nie.. nasib la dia tengah cuti.. huhuhu..] once again, im sorry!!! V_V

pemenang saguhati mesti la orang-orang yg buat temujanji dengan aku untuk hari esoknya!! [sebabnya aku akan bangun pukul 12, 1, 2 n paling hebat pukul 3.30 petang bila aku berjaya tido LEPAS subuh. so, temujanji TERPAKSA dibatalkan..] maafkan aku!!! @_@

*macam gini la lebih kurang.. huhuhu

3th.. ok.. nie bahagian yg paling bermasalah bila aku taip post sebab aku memang ada masalah nak tutup majlis.. hehehe.. pendek kata nie je post kali nie.. sampai jumpa lagi di post seterusnya.. ^_^

Wasalam.. =)

sEdEy La KaLu xDe KoMeN.. MeH La KoMeN.. LiKe LaGi AkU SuKa..(",)

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.