AkU kAh???

My photo
aku seorang insan yg sedang cuba menjadi yg lebih baik dari yg sebelum nie.. banyak lagi yg 'berlubang' dalam diri aku.. aku xbaik tapi aku cuba jadi xjahat lagi.. insyaAllah.. (",)
AkU PeRcAyA YaNg IdOp NiE MaCaM KiTa PuKuL BoLa TeNiS Ke DiNdInG.. Ia AkAn MeLaNtUn BaLiK PaDa KiTa.. BiLa KiTa BuAt BaIk/JaHaT, BaLaSaN PuN AkAn SaMa.. DaN BiLa KiTa SeDaR Yg KiTa Da BuAt SaLaH, MiNtA MaAf & BeRtAuBaT La.. BiLa KiTa MaAfKaN OrAnG, iNsYaAllah KiTa JuGa AkAn DiMaAfKaN.. JaNgAn InGat CuMa OrAnG Je BuAt JaHat PaDa KiTa TaPi InGaT La SaLaH Yg KiTa Da BuAt KaT OrAnG LaIn.. MaRi La SaLiNg MeNgInGaTi..(",)

Friday, January 14, 2011

3 hari yg lalu..

Al kisah aku nak cerita...
pada tarikh 11/1/11, tarikh yg sngt cantik aku kira, merupakan hari yang kurang baik untuk aku..
aku demam selsema.. slalu sakit demam ada ja owg teman g klinik.. (klu kat U kawan teman, klu kt umh of coz ma ada sama) tapi kali nie aku sowang2 g klinik.. duit takde n nasib aku alhamdulillah baik klinik untuk tempat ma ayah keja membuatkan aku yg sakit nie mampu untuk dirawat dan diberikan ubat.. tanpa sposen pn bayaran.. hakhak.. yg lebih baik aku dapat MC 2 hari.. (aku bold huruf (2) tu kalau sape yg xperasan) hikhik.. even aku ase bos aku macam berat je nak melepaskan aku dengan MC yg 2 hari tu.. (bos mana yg senang2 nk bagi kan) tapi aku tetap dapat MC tu n aku perlu cuti! hehe.. berHAPPY la aku MC walaupun sakit.. huhu

However..
pada tarikh 13/1/11, aku yang pada paginya smangat memulakan hari dengan lafaz bismillah, terkaku, terkedu, terblurr, terluruh terjantung n sume ter la.. saat ma aku lafazkan "TOK NGAH DA TAKDA, KALAU BOLEH MINTA LA BALIK".. Ya Allah.. baru je aku dengar gelak ketawanya di hari raya n serasa baru semalam aku melawat dia dalam wad.. Bertapa masa cepat berlalu.. dia yang mengajar aku mengenal alif, ba, ta....., dia yg mengajar aku sehingga aku boleh membaca Al-Quran dan dia la tok ke-3 selepas tok belah ayah n tok belah ma aku.. sedih Tuhan yg tau.. semoga Allah tempatkan dia dikalangan orang2 beriman.. Al-Fatihah.. -_-

sEdEy La KaLu xDe KoMeN.. MeH La KoMeN.. LiKe LaGi AkU SuKa..(",)

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.