AkU kAh???

My photo
aku seorang insan yg sedang cuba menjadi yg lebih baik dari yg sebelum nie.. banyak lagi yg 'berlubang' dalam diri aku.. aku xbaik tapi aku cuba jadi xjahat lagi.. insyaAllah.. (",)
AkU PeRcAyA YaNg IdOp NiE MaCaM KiTa PuKuL BoLa TeNiS Ke DiNdInG.. Ia AkAn MeLaNtUn BaLiK PaDa KiTa.. BiLa KiTa BuAt BaIk/JaHaT, BaLaSaN PuN AkAn SaMa.. DaN BiLa KiTa SeDaR Yg KiTa Da BuAt SaLaH, MiNtA MaAf & BeRtAuBaT La.. BiLa KiTa MaAfKaN OrAnG, iNsYaAllah KiTa JuGa AkAn DiMaAfKaN.. JaNgAn InGat CuMa OrAnG Je BuAt JaHat PaDa KiTa TaPi InGaT La SaLaH Yg KiTa Da BuAt KaT OrAnG LaIn.. MaRi La SaLiNg MeNgInGaTi..(",)

Monday, November 1, 2010

PELUANG BERBICARA..


Bertanya aku pada mungkin..

Mungkin saja hari itu akan berlaku..

Mungkinkah ada hari untuk menceritakan semua..

Menghuraikan larutan tepu di dada..

Bercandakan fantasi..

Bertiraikan hati nurani sendiri..

Mengapa tak aku menjadi si muka kayu..

Menceritakan semua tanpa rasa malu..

Biar malu asalkan tak palsu..

Malangnya aku bukan dia itu..

Aku tak bisa melupakan segala..

Apa yang ada antara kita..

Kata orang baguslah jika cinta..

Masih baikkah jika pasti..

Yakin yang hatinya sudah dimiliki..

Aku kembali tewas sekali lagi..

Jika kita diberi ruang berbicara..

Tidak ku mahu hatiku terluka..

Tidak ku tanya hatimu untuk siapa..

Kerna ku pasti bukan aku pemiliknya..

Akan ku lepaskan segala inti yang masih berbaki

Dari serpihan kenangan abadi..

Aku tak mahu kau bertanya mahupun berkata..

Melainkan pendengar yang setia..

Biar segalanya terbongkar semua..

Asalkan hatiku kosong ssemula..

-MIMIEY FIRNA-



sEdEy La KaLu xDe KoMeN.. MeH La KoMeN.. LiKe LaGi AkU SuKa..(",)

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.