AkU kAh???

My photo
aku seorang insan yg sedang cuba menjadi yg lebih baik dari yg sebelum nie.. banyak lagi yg 'berlubang' dalam diri aku.. aku xbaik tapi aku cuba jadi xjahat lagi.. insyaAllah.. (",)
AkU PeRcAyA YaNg IdOp NiE MaCaM KiTa PuKuL BoLa TeNiS Ke DiNdInG.. Ia AkAn MeLaNtUn BaLiK PaDa KiTa.. BiLa KiTa BuAt BaIk/JaHaT, BaLaSaN PuN AkAn SaMa.. DaN BiLa KiTa SeDaR Yg KiTa Da BuAt SaLaH, MiNtA MaAf & BeRtAuBaT La.. BiLa KiTa MaAfKaN OrAnG, iNsYaAllah KiTa JuGa AkAn DiMaAfKaN.. JaNgAn InGat CuMa OrAnG Je BuAt JaHat PaDa KiTa TaPi InGaT La SaLaH Yg KiTa Da BuAt KaT OrAnG LaIn.. MaRi La SaLiNg MeNgInGaTi..(",)

Sunday, May 1, 2011

Sakit tu ujian kan??

perut oh perut... ~_~ apa lagi la aku nk buat nie supaya perut nie da xsakit lagi.. ase macam tragedi lama brulang la plak.. saat2 aku kena tahan kat wad sebab keracunan makanan.. tapi kira ok la ada ubat time tu.. nie aku kat umah sorang2.. sakit plak tu.. ubat pn xde.. apa aku nak buat nie.. hurm.. aku cuma dapat pikir 1 benda je nk buat..

1st- aku ambik air masak 1 cawan..
2nd- aku niat dalam hati ' Ya Allah, sembuhkan la penyakit di tubuh badanku ini terutamanya kt perut nie. jadikan la air ini sebagai penawarnya..'
3rd- aku baca Al-Fatihah dengan penuh penghayatan..
4th- aku pn minum..
5th- aku tawakal je la..

Alhamdulillah.. aku ase ok sikit skarang.. semoga sakit nie x berlarutan lagi.. tapi kalu jadi jugak, aku terima sebagai penghapus dosa aku.. sakit kan dapat menghapus dosa.. insyaAllah.. ^_^


sEdEy La KaLu xDe KoMeN.. MeH La KoMeN.. LiKe LaGi AkU SuKa..(",)

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.